lørdag 29. august 2009

Minibank maskin allergi!


Er det noe som heter minibank allergi? eller det kun et syndrom som omhandler Kairo! For jeg føler ihvertfall at enhver minibank har en allergi mot kortet mitt! Det finst uttallige minibanker plassert rundt omkring i gatene i Kairo, i god ånd så tror man også at disse fungerer.
Når vi inngikk kontrakt med huseiereren vår angående leiligheten gikk vi også med på å betale hele beløpet på forskudd. Noe som vi trodde kom til å bli en noen lunde enkel sak. Da begynte minibank marerittet mitt! Etter at vi hadde klart å cashet ut en ganske så stort beløp i banken trodde jeg at dette skulle gå smertefritt, men den gang ei. Vi fikk kun betalt huseieren en halvdel av det beløpet vi hadde blitt enige om. Det viser seg at Egypt har en grense på hvor mye en kan ta ut på en dag, og minibanken viser seg ikke å være i en helt enighet i henhold til dette. Etter å ha trasket fra minibank til minibank i to timer, og bare får beskjed om at "your transaction has been declined by the issuer" atter og atter en gang, så føler man en håpløshet når man med sikkerhet vet at man har penger på kortet. Og man vet at man må forklare huseieren atter en gang at man ikke har nok penger. Når han har reist langt for å hente pengene sine. Det som jeg syns er rart er at en gang så fungerer det å ta ut en 500 egyptiske pund (ca 550 nok) så går det ikke neste gang man prøver å ta ut penger i akkurat samme bank, selv om det har gått 24 timer. Men nå har vi heldigvis telt alle pengene og vi har NOK!!! (les Helga på bildet som har telt for harde livet!) Hamdullilaah!

1 kommentar: