fredag 28. august 2009

Leilighet er funnet!

Etter fem herlige dager fins det nesten ingen grenser for mye en kan oppnå i denne store byen. Jeg og Helga har da klart å finne oss en leilighet i midten av hjertet av Kairo, nærmere Zamalek som er en øy i Nilen. (vi har faktisk om du ser veldig veldig nøye etter en bitte liten utsikt av den fra balkongen vår) Zamalek er et flott område som er populært for både kafe livet og shopping, noe som passer meg utmerket. Leiligheten vår er veldig stor, med tre soverom og stooor stue, i tillegg er den fullt møblert. Den fulgte også med en kabel-tv med mange "gode" arabiske tv-kanaler, og heldigvis også et par engelske kanaler hvor de viser filmer. Dette utnytter vi til det fulleste da vi senest i går i de sene nattestimer såg tre ulike filmer, og prøvde så godt vi kunne å lese på den arabiske tekstingen. Jeg følte meg som en førsteklassing som prøvde så godt jeg kunne å lese den første linjen, hehe men det gikk ikke så bra når jeg ikke forstod hva som stod der. Men inshalla så vil dette forbedre seg!

Heldigvis så er første boks på listen krysset ut og jeg kan slappe litt mer av da leilighet er funnet. Innlosjeringen av skolen starter søndag, så da er det ved godt mot å slappe godt av før studietiden begynner atter en gang.

4 kommentarer:

  1. flinke dere er! jeg har også bodd i zamalek en stund. gå på diwan! fineste bokhandelen med kafe i shari3 26 juli, og culture wheel er også i enden av gata, kjempe mange bra konserter og hyggelige mennesker! kos dere!!

    SvarSlett
  2. big flat in a big city, i am sooooo jealous!!!!!

    btw, ok if i link you to my blog?

    SvarSlett
  3. Aaah Renate vi var der og der var det helt fantastisk!! vi bare elsket den bokhandelen!! vi har kjempelyst til å gå på culture wheel!! vi stortrives her! når kommer du på besøk??

    SvarSlett
  4. to Ninin:) offcourse you can add me to your blog!!! i will add you too! hehe you should come and visit!!

    SvarSlett