lørdag 3. oktober 2009

Good friends, good times, good memories!








Da er jeg tilbake i Kairo etter en helt enestående backpacker tur!! Jeg har opplevd så utrolig mye i løpet av disse to ukene! Pga dårlig nett så kan jeg ikke legge ut så mange bilder i gangen. Først ser dere bilder fra Luxor hvor jeg tilbringte fire



dager. (flere kommer da jeg så distre som jeg er, klarte å slette dem mens jeg skrev, og ikke har så lenge igjen av internett-tiden min) Der var jeg så heldig av å være i selskap med en "doktor" på emnet, og fikk en helt fantastisk gjennomgang av "historiens gang" i kongenes og dronningens dal, al-medina og templene Karnak, Luxor og Hatshepsut. I tillegg så var vi og besøkte vi noen av de best preserverte gravkammerene. Det har vært helt overveldende å se historien med sine egne øyner! Jeg har også besøkt graven til tutankhanum, noe som var utrolig kult, det originale hodeprydet var der fremdeles! Det var en meget spesiell opplevelse, etter å ha vært på nasjonalmuseumet og sett alt som var inne i graven!
,
































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar